Napközi

Skillshare: tanulj a legjobbaktól bárhonnan!

Skillshare: tanulj a legjobbaktól bárhonnan!

By: ON 2015. december 16.

Az élethosszig tartó tanulásról egy időben sokat olvashattunk, aztán valami történt: cikkek születtek arról, hogy az, aki bizonyos témában olvas, butább, mint a többiek, miközben pontosan az lenne a cél, hogy végre mindenki olvasson. Egy könyv vezethet el egy másikhoz, majd egy kurzushoz, vagy egy egyetemhez, és máris ott állsz egy újabb mérföldkőnél - újabb szakma, újabb lehetőségek. Ilyen egyszerű megváltoztatnod az életedet. Elsőként azt a felületet osztom meg veled, ahol napi szinten képzem magam, és a benne rejlő lehetőségekről is írok. Mivel rengeteg ilyen felület van, ezért a többivel külön posztban foglalkozom. 
kepernyofoto_2015-12-16_11_05_54.png
Nincs nap, hogy legalább 3-4 pár perces videót ne néznék meg az épp aktuális kurzusomból, ugyanis az amerikai ügyfeleim kapcsán jelenleg rengeteg olyan felületet is használok, amit eddig soha, vagy csak alig.. Ahelyett, hogy kétségbeesnék, és azt mondanám, hogy erről én semmit sem tudok, inkább képzem magam. Ha szerencséd van, és kifogsz egy valóban jó Skillshare kurzust, többet tanulhatsz, mint gondolnád. Gyorsan felhozhatod magad akármilyen témában, ráadásul ha kiegészíted egy kis kutatással, akkor pár kurzus után rájössz, hogy valójában semmi sem túl bonyolult, főleg, ha érdekel az adott dolog.

Már nem is emlékszem, hogy milyen online kurzust kerestem, amikor rábukkantam a Skillshare-re. Talán lakberendezés volt a téma. Tesztelni akartam az élményt, ezért rögtön elő is fizettem egy hónapra (kb. 3000 Ft). Ahogy az egyik srác mondta az egyik workshopomon "ez nem kiadás, ez befektetés magamba", teljesen egyetértek vele, ráadásul 10 dollár nem tétel. Emlékszem, az első kurzus, amit elvégeztem Chris Bolman, a Percolate marketing igazgatójának márkamenedzsment kurzusa volt. Amellett, hogy a kurzus igazán informatív, rengeteg forrást is megoszt az oldalon. Teljesen mindegy, hogy hány éve dolgozol a szakmában, mindig van mit tanulni.

1. Esetében ő egyfajta reklámfelületként használja a blogot, ugyanis:

- reklámozza magát, mint szakember: szimpatikus, intelligens, érdeklődni fogsz a cég után (mivel tudást kaptál, pozitív élménnyel kapcsolódsz hozzájuk, miközben a szolgáltatásukat még ki sem próbáltad),
- bár sokat sztorizik a Percolate-ről, mégsem érzed túl reklámszagúnak, ugyanis rengeteg tudást ad, és a példák is inkább tanulmányok, amikkel alátámasztja azt, amit mond (kb. 30% Percolate - 70% tudásanyag)
reklámozza a céget, emberközelibbé teszi - pár héttel később San Franciscó-ban minden taxin a Percolate logóját láttam.. rögtön Chris jutott eszembe 

Érdemes elmerülni a Youtube-ra feltöltött videóik között, ahol belenézhetsz a legnépszerűbb kurzusaikba (ezt több, mint 64 000-en látták):

2. Oszd meg a tudásod másokkal! 

Tudom, itthon egyáltalán nem jellemző, hogy megoszd mással azt, amit tudsz, de! Mi lenne, ha egyszer végre másképp gondolkodnál, mint az átlag? 

a.) Ha például valamilyen tanácsadó vagy, esetleg elismert marketing szakember, belsőépítész, bármi.. és szeretnéd, ha külföldön még többen megismernének, használd a Skillshare-t! Jelentkezz tanárnak, és készíts angol nyelvű videókat. Az egy dolog, hogy a tartalmaddal - ha jó! - rengeteg embert érhetsz el, ráadásul még pénzt is kereshetsz vele.

b.) Ha pedig egy startupot építesz, amit később a nemzetközi piacra is be szeretnél vezetni, mutasd meg azokat, akikkel együtt dolgozol! Kérd őket, hogy csináljanak egy pár perces angol nyelvű kurzust azon a területen, amiben ők a legjobbak, és töltsék fel Skillshare-re/Udemy-re! Mutasd meg a külvilágnak, hogy mennyire jó csapattal dolgozol együtt, érdekelje az embereket az, hogy milyen sztori lehet az, ami mögött ilyen zseniális emberek állnak. Ha a cég közösségi média felületein való kommunikációba is bevonod őket, az csak jobb - persze előtte mindenképp beszéljetek arról, hogy hol a határ. 

c.) Könyvet is promózhatsz az oldalon! Készíts egy workshopot a könyved témájában, és tegyél említést a könyvről. Erre Elle Luna példája a legjobb, az ő workshopjára pár hete találtam, aki a könyve promózására használja a videókat. Izgalmas megoldásokat ad a videóban (mentor fa), arról nem is beszélve, hogy forrásként a blogját adja meg, ahova plusz forgalmat terel. A startupok világában dolgozik, viszont emellett vezet egy blogot, ahol az egyik posztját rengetegen olvasták - javaslom figyelmedbe az illusztrációkat - , és úgy döntött, kutat a témában még egy picit, és ír róla egy könyvet. Később mindenki, akivel interjút készített megosztotta a könyvet a szűk baráti körében, így ezen az úton is tudta növelni az eladásokat.

A workshop nagyon rövid, egy szuszra el tudod végezni, és a végén úgy érzed, tartozol neki annyival, hogy letöltöd a könyvét. Az egyik titok az ő videójánál talán az, hogy nagyon közvetlen, és barátságos hangulatot teremt. Kötődsz hozzá. Bevisz az otthonába, és úgy érzed, mintha már ezer éve ismernétek egymást. Én például azon kaptam magam, hogy lecsekkoltam az oldalait, és pár óra múlva már le is töltöttem a könyvét Amazonról.. 

Magyar nyelvű videóval még nem találkoztam az oldalon, szóval itt az ideje, hogy valaki
1. a Skillshare-hez hasonló oldalt készítsen végre itthon, vagy
2. elinduljanak a magyar nyelvű tartalmak is, ugyanis adott a lehetőség..

d.) Mi lenne, ha létrehoznál egy Youtube csatornát, ahova csak nem listázott videókat töltenél fel, amiket csak azok láthatnak, akiknek elküldöd a linket - mondjuk hírlevélben? Tippek, tanácsok, 'így csináld', 'így ne csináld' jellegű videók, bármi, ami ad valami pluszt az embereknek jól jöhet. Gyűjtsd össze azokat a kérdéseket, amiket a legtöbbet kapsz az ügyfeleidtől/vásárlóidtól/olvasóidtól, gyűjtsd össze a frusztrációikat, a félelmeiket és foglalkozz velük! Ha szeretnéd látni, hogy gyakorlatban ez hogyan is működik, regisztrálj itt: http://www.amyyoungcoaching.com, és figyeld, hogy mi történik! Azt is érdemes észrevenni, hogy NEM kér e-mail címet, helyette inkább kínál valamit.. Észre sem veszed, de már be is pötyögted a címedet.. :) 

A fentiekre az egyik legjobb - és talán egyetlen - hazai példa a Bridge Budapest - Bridge Basics néven indított sorozata, ahol teljesen ingyen tanulhatsz azoktól, akik komoly sikereket tudhatnak magukénak. Nézd csak:

Miért jó a Skillshare? 

- a regisztráció után 14 napon át ingyenesen próbálhatod ki, így van időd eldönteni, hogy hasznát tudod-e venni, vagy sem,
- ha úgy döntesz, hogy nem érdekel, meg tudod szakítani a 14 nap után életbe lépő előfizetést,
- ha nem fizetsz elő is hozzáférhetsz pár kurzushoz, 
- az első két kurzus után nem volt kérdés, hogy korlátlan hozzáférést szeretnék az oldalon, így előfizettem (tényleg megéri), ráadásul ez egy egész jó motiváció, tekintve, hogy nem szeretek olyan dolgokért fizetni, amiket aztán nem is használok,
- a kurzusokat apró, pár perces videókra osztják, így nincs az az érzésed, hogy soha nem lesz vége. Ehelyett csak annyit látsz, hogy az aktuális lecke csak 2 perc, ami viszont ha jó, ott fog tartani (addiktív)
- Szinte bármilyen témában találhatsz videókat! Ha nem tudod, hogy mi érdekel, és merre tovább, itt aztán nyugodtan tesztelheted magad.. :)

shot_12865096121.jpg

süti beállítások módosítása