Napközi

ötletpiac: vidd haza az élményt!

ötletpiac: vidd haza az élményt!

By: ON 2016. január 06.

Utazz sokat, és több szempontból is kinyílik előtted a világ. Az egyik legizgalmasabb dolog az, hogy hogyan mutatkozik meg a kreativitás más kultúrák szűrőjén keresztül. Elég csak elmenni Berlin bolhapiacaira, vagy válaszd Brooklyn kreatív vásárait, és mindjárt azt érzed, haza kell vinned ebből egy darabot. Ennek a legjobb példája az Airbnb, amit ha már valaha kipróbáltál, és sikerült megszállnod egy olyan lakásban, aminek a berendezése nem Ikeás bútorokból áll és iszonyat menő, akkor talán meg is fordul a fejedben: hogyan fogsz ilyet szerezni otthon?

kepernyofoto_2016-01-06_10_37_59.png

Októberben egy hetet töltöttem LA-ben, egy Pam nevű lánynál szálltam meg, akiről annyit kell tudni, hogy világ életében kreatív szakemberként dolgozott. A kreativitás, mint tulajdonság annyira erős nála, hogy a lakását például hetente rendezi át (ugyanezt csinálom), ugyanis nem szereti a megszokottat, és muszáj mindig új környezetben élnie. A Vatera amerikai verziója (let go) segített neki abban, hogy gyakorlatilag nulla dollárból berendezze a lakást, ugyanis a régi bútorokat jó áron el tudta adni (szerintem igazából magát adta el, ugyanis irreális egy Ikeás használt könyvespolcért 150 dollárt kapni :D), igazából teljesen mindegy, jól járt vele. Később arról kezdtünk beszélgetni, hogy hogyan tehetné népszerűbbé a helyét, ugyanis az egy dolog, hogy az Airbnb az egyik fő bevételi forrása, a másik az, hogy a jövőben még több hasonló helyet szeretne, és egy közösségi tér bloggereknek is a tervei között szerepel. 

1. Mutasd mid van! 

Arról beszélgettünk, hogy érdemes lenne felhúznia egy honlapot, ahol bárki végigkövethetné a folyamatos átalakulást, a terveit, tekintve, hogy több tucat Pinterest táblát töltött meg az ötleteivel. Ahogy pedig eladta a bútorait, na azt tanítani kellene - és persze azt is, amilyen vehemensen mégis iszonyat kedvesen képes volt alkudozni akkor, amikor nem tetszett neki, hogy 200 dollárt kérnek egy diófa asztalért, aminek a felülete szerinte nem egyenes, a pasi meg úgy elszégyellte magát, hogy engedett is belőle 50 dollárt - miközben mindketten jól tudták, hogy jóval többet ér az asztal. 

2. Szerezz szponzorokat!

Egyik reggel kávézás közben beszélgettünk, amikor megkérdeztem, hogy a festmény a fürdőben honnan van, és egyébként is miért nincs már ott - egyik délután úgy döntött, hogy eladja, talált egy jobbat. Kiderült, hogy az egyik nagyon jó barátja adta neki, aki amúgy festőművész. Megkérdeztem, hogy vannak-e még ilyen ismerősei, akik csak úgy adnak neki bármit... Kiderült, hogy elég sokan, hiszen tervezők között szocializálódott.

Akkor összeállt a kép: miért nem rendezi be a lakását a tervező ismerősei bútoraival, kiegészítőivel és készít egy honlapot, ahol végig lehetne követni: 

- a napi életét a lakásban - a célja az, hogy növelje az Airbnb-s foglalásait, és ismert legyen a neve, hogy aztán később a saját apartmanja várólistás hely legyen, 
- használati utasítást ahhoz, hogy hogyan tudsz áron alul jutni bútorokhoz és kiegészítőkhöz,
- emellett nagy hangsúlyt fektetne a lakásban megtalálható bútorokra, termékekre, bemutatná, hogy milyen életérzéssel jár mondjuk az adott kanapén nézni a Hulu-t esténként, stb.
- lakberendezési tippek - arról nem is beszélve, hogy mivel folyamatosan átalakít mindent, tökéletesen be tudja mutatni az egyes bútorok sokszínűségét, megtöbbszörözve az esélyét annak, hogy a honlapja/a képei instagrammon/Facebookon elérnek valakit, aki beleszeret,
... nem utolsó sorban a legfontosabb dolog az lenne, hogy a lakásban található ÖSSZES termék elérhető legyen a webshopján keresztül.. 

Életstílust ad el, nem terméket. De hogy miért is adnának neki ingyen bútorokat? Gondold csak végig. Ebben nem is az a lényeg, hogy a bútorról mondjuk feltölt képeket a honlapjára, bemutatva, hogy hogyan néz ki most a szoba, ez mellékes. Nyilván, ennek is fontos szerepe van, ugyanis egy sztorit mesél el, de most inkább képzeld el a következő szituációt: 

Tegyük fel, megérkezel a kedvenc városodba, és megszállsz egy szuper helyen. Imádod a berendezést, ezért is választottad az aktuális lakást/szobát. De mi történik akkor, amikor egyedi bútorokkal, zseniális festményekkel, angol nyelvű könyvekkel, egyedi törölközőkkel, kiegészítőkkel találod szembe magad? Az első kérdésed az lesz, hogy Hol tudom ezt megkapni otthon? Innen jött az ötlet, hogy vonja csak be szépen a tervező barátait, és a következő projektet építse úgy fel, hogy ezeket a bútorokat, kiegészítőket, bögréket, törölközőket, BÁRMIT, online is el lehessen érni a saját webáruházából. Itt kezdődik az izgalom, ugyanis ezeket a dolgokat csak hajóval szállítják ki, és sokan már a keresgélésnél elakadnak, úgyhogy fel is adják. De ha van egy oldal, ami a lakásban található összes dolgot összegzi, sőt még a tulajdonos kedvenceit is, aki garanciát vállal azért, hogy minden egy darabban, és a legjobb minőségben érkezik meg hozzá... Na, az valami. (És még mindig csak az Amerikán kívüli piacról van szó.) Win-win helyzet - és még pénzt is keres vele.

Arra pedig, hogy ez működőképes, a Forbes 30under30 listájának egyik résztvevője, az Art and Stlye kategóriában díjazott Greycork bizonyítja. Arról írnak a honlapon, hogy a Greycork Loft hamarosan elérhető lesz Airbnb-n, hogy bárki kipróbálhassa, hogy milyen életérzést jelent az ő bútoraikkal kelni és feküdni. Zseniális. Ráadásul minden programjuk kiindulópontja a loft, legyen szó arról, hogy érdeklődőket visznek el a gyárba, hogy megnézhessék, hogyan készülnek a bútorok, vagy kerékpár túrákat indítanak, amivel szintén a célközönségüket tudják egy helyre gyűjteni. Ám a legnagyobb kedvenc még mindig a party, amit a loftban tartanak, csak egy e-mail címet kell megadnod, hogy meghívót kaphass, és ellátogathatsz hozzájuk, hogy megismerhesd őket - és a bútorokat. Ráadásul ahhoz, hogy bútort rendelhess is várnod kell - nem kaphatod meg csak úgy, ez pedig növeli az értékét és az exkluzivitását -, viszont feliratkozhatsz egy várólistára, ahol elsőként tudhatod meg, hogy mikor szállítanak pl. Európába. Az egész kommunikáció élményközpontú, és ezzel el is adják a termékeiket.

A Greycork ötletét az Indiegogo közösségi finanszírozásról ismert oldalon futtatták meg. A kampánnyal 1500 dollárt szerettek volna gyűjteni, amiből több, mint 267 000 dollár lett végül, úgy 460%-on teljesítettek. A videóban főként a minőségre és a gyors összeszerelhetőségre fókuszálnak, tekintve, hogy egy kanapét úgy 4 perc alatt összerakhatsz. img_0749-hdr.jpg

greycork-flat-pack-furniture-6_jpg_662x0_q70_crop-scale.jpg

3. Adj élményt!

Sokat beszélgettünk arról, hogy mi lenne, ha még különlegesebbé tenné az élményt azzal, hogy már az érkezés előtt elküldene a leendő vendégeinek egy kérdőívet arról, hogy mit ehetnek, mit ihatnak, milyen érdeklődési körük van, és erre válaszként összeállítana egy listányi tippet arról, hogy hova érdemes elmenniük, melyik étterem az, amit semmiképp se hagyjanak ki, és így tovább. A helyiek néha úgy ismerik a várost, ahogy azt a Google soha nem fogja, úgyhogy érdemes kihasználni ezt az előnyt. Ez persze valami, amit még fel sem kell tüntetnie az Airbnb-s adatlapján, bőven elég, ha az értékelésekben 1-1 mondattal elejtik a hozzá érkezők, hogy mennyire figyelmes volt a házigazda. 

Sokat beszélgettünk arról, hogy mi tehetné még jobbá az ott töltött élményt. Tegyük fel a kávé vagy a tea piros pont, a reggeli pedig ritkaságszámba megy. Ezek a dolgok apróságok, de nagyban meg tudják változtatni az élményt. Ahogy a reggeli is. Egy évvel ezelőtt LA-ben jártam, ahol a host közölte, hogy bármit fogyaszthatok a hűtőből - ez volt az első és utolsó ilyen ajánlat. Soha sehol nem volt erre lehetőség - tudom, nem is erről szól az Airbnb. Pont arról beszélgettünk Pammel, hogy semmibe sem kerül az, hogy legyen otthon mindig kávé, meg egy-két croissant, de az élmény mindjárt más. Kipróbálta, beépítette a kérdőívbe, és bejött. Ha valaki kért reggelit, ő készült. 

4. Kiknek lehet érdekes?

Ha egy olyan bútorokat forgalmazó cégem lenne, aki nem a magyarokat célozza meg, az biztos, hogy ez lenne az egyik csatorna, amit használnék. Szépen felépítve, aktív online jelenléttel. Ehhez persze az is kell, hogy azon kívül, hogy emlékezetes legyen a lakás, az Airbnb-s vendéglátó aktívan tartsa a kapcsolatot a vendéggel, és megadja neki a szükséges információt. 

De ha esetleg egy épülő lakóparkot szeretnék népszerűsíteni, kizárt, hogy plakátokon, billboardokon, vagy TV-ben hirdetnék. Véleményvezéreket, vloggereket és népszerű bloggereket választanék, akiken keresztül úgy reklámoznám a lakást, ahogy azt még itthon soha senki sem tette. Költöztesd be, és hagyd, hogy megmtuassa, hogy milyen ott élni. Igen, tudom, az X-faktorosok éltek már a Cordia-ban, de nem úgy kommunikáltak, mint ahogy az tenné, akinek ez a munkája.. 

Aki pedig követi a blogomat, láthatta, hogy a KIKA-val már több alkalommal is volt hasonló együttműködésem, és zseniálisan működött (gondolj csak a reggeliző asztalra, vagy a New York-os paravánra, esetleg az ágyneműhuzatra, ami egész hamar el is fogyott az üzletben).

Követnivaló: 

General Store
Bo Concept
HD Buttercup
UrbanOutfitters Home 

kepernyofoto_2016-01-06_11_13_46.png

 

süti beállítások módosítása