Napközi

így maradnak aktívak a rajongóid

így maradnak aktívak a rajongóid

By: ON 2016. március 05.

Rendszeresen kutatok véleményvezérek után, ugyanis érdekel, hogy ki mit ront el, és kinél mi miért működik. Összegyűjtöttem pár dolgot ezzel kapcsolatban, enjoy!

76c3aa61db6a326902cf8f1f61799a39.jpg

Mielőtt bármit is csinálnál.. 
FONTOS: 

- Tudd, hogy mi a célod! Ha ezzel nem vagy tisztában, a tartalmad ide-oda fog csapongani, követhetetlen lesz. 
- Döntsd el, hogy melyik felületeket használod, és azokkal foglalkozz! Ne erőszakold meg magad! Ha egyszerre három csatornával tudsz dolgozni, akkor ne vállalj be egy negyediket csak azért, mert még több ikont rakhatsz ki a felületeidre. Törekedj a minőségre és ne a mennyiségre.
- Legyenek prioritásaid! Tudd, hogy milyen tartalmak azok, amik a legfontosabbak! Használj evernote-ot a tartalmak és az ötletek gyűjtésére, rendszerezésére! 
- Ha többen dolgoztok, tudd, hogy kinek mi a feladata! Legyen egyfajta flow-ja a folyamatnak! Tudd, hogy mikorra kinek és mivel kell végeznie! Használjátok az Asana-t, sokat segíthet a teendők szinkronizálásában. Ha pedig egyedül vagy, próbáld meg beosztani a napjaidat, hogy mikor mit kell elvégezned ahhoz, hogy ne fuss ki az időből! Az elején az egész random fog működni, de idővel nem árt majd rendszerezni a teendőidet.
- Figyeld a statisztikákat, és foglalkozz a jövőben többet azokkal a témákkal, amikre sokan kattintottak! Építs rájuk e-kurzusokat, podcast-eket, egyéb anyagokat! 
- Tudd, hogy mit várnak tőled a követőid! Értsd meg az ő hozzáállásukat a témához, és építs erre!
- Mindig legyen hasznos az, amit kiteszel pl. a blogodra! Mindig indulj ki abból, hogy rengeteg tartalom van kint a világban, viszont időnk annál kevesebb! Legyen valami plusz a posztjaidban, ami miatt érdemes követni téged és időt szánni az elolvasásukra!

1. Kulisszák mögött

Ha már egyszer tartalmat gyártasz, figyelj oda arra, hogy ne az egód álljon mögötte ("de szép az életem", "mennyire ügyes vagyok", stb.), hanem az, hogy hasznos és érdekes tippeket ossz meg a követőiddel, esetleg inspiráló legyél. Ha mégsem így teszel, a követőid fel fogják tenni a kérdést "honnan van ennyi pénze, hogy folyamatosan utazgat, miközben dolgozni sem látjuk?" hiszen azt sem látják, hogy miből keresel pénzt.. Nagyon könnyen el lehet rontani azt a képet, amit magadról teszel ki csupán azzal, hogy csak a szépet mutatod az életedből. 

Házi feladat: Tessék megnézni pár részt Superwoman vlogjából - vagy esetleg a turnéjáról szóló dokumentumfilmet! Csatornáját több millióan követik Youtube-on, de az én nagy kedvencem nem is ez a csatorna, hanem a vlog, amit vezet, hiszen valódi. Látod, amikor hulla fáradt, látod, amikor már nem bírja tovább, és elalszik a laptopon, ismered az életét, tudod, hogy mik az álmai, és tudod, hogy mennyit tesz azért, hogy ott tartson, ahol. Amikor beköltözik a lakásába LA-be, hogy ott kezdjen új életet szurkolsz neki, mert végignézted az útját, és látod, hogy még mindig nem áll le. Egy közülünk, csak talán keményebben dolgozik, mint mi. Példakép.

2. Mutasd magad!

Rendszerint belefutok bloggerekbe, akik hibátlan minőségű képekkel és tökéletesen beállított kompozíciókkal szerzik a követőiket, ám valami mégis hiányzik. Összegyűjthetnek több tízezer követőt hashtagekkel, vásárolhatnak rajongókat, fel is figyelhetnek rájuk az ügynökségek, de miközben nézed a képeket, csak azt érzed, hogy valamiért nem működik az egész, és bár szép az a kép, mégis untat. Talán csak az a baj, hogy kevés a saját sztori mögötte, nem látod a céljait, azt, hogy honnan jött, hogy ki ő valójában - ellenben amit látsz, az egy mű élet, rengeteg retussal.  Lefestik a tökéletes focistafeleség életet, drágábbnak mutatják az életüket, mint amennyit valójában ér.

Aztán megnézem a Forbes 30under 30 listájára is bekerült Kristina Bazan képeit, és ugyanazt a minőséget látom, de valamiért mégis más. Talán azért, mert ő őszinte, lelkes, csupaszív, és kommunikál a követőivel. Mintha egy nagy család lennének. De azzal nem tudok mit kezdeni, amikor valaki csak a szétretusált képeit teszi ki, néha talán a véleményét a világról, közben meg semmit sem tudsz arról, hogy hogyan él. Jó, persze, látod, hogy mi van rajta, de lehet, hogy ez nem elég inspiráció. Az egész pedig abban a pillanatban összedől, amikor elsétál melletted, és retus nélkül rá sem ismersz. Számomra a legnagyobb bók még mindig az, amikor valaki azt mondja, hogy ugyanúgy nézek ki, mint az instagrammon, és olyan vagyok, mint amilyennek az Élet másképp c. könyvem alapján elképzelt. Ha egymást fedi az, amit kiadsz magadból és az, aki valójában vagy, akkor kezd el működni az, amin dolgozol..

TIPP: Amennyire lehet, maradj önmagad. Nyilván, te fogod kijelölni, hogy mennyit mutatsz meg az életedből, de ha lehet, a tökéletesre retusált hétköznapjaid mellett mutasd meg a sztoridat is (és használj kevesebb retust..). Sokkal többet érhetsz el vele. Az emberek a tökéletlenséggel tudnak azonosulni, ugyanis az az izgalmas, és mindenki számára az ismerős.

12794459_1714179902131340_5001449085049981788_n.jpg

Most pedig jöjjön pár dolog a fenti képpel kapcsolatban.

Vegyük példaként a LifeTilt-et. Tomi karakterében megtestesül minden, ami rávesz egy nőt arra, hogy elkezdjen edzeni. Őszinte, a blogján ír arról is, amikor valami nem úgy sikerült, ahogy kellett volna, inspiráló karakter, tippekkel segíti az életedet, és ha kéred, még a hétköznapjaidban is ott van, és akár együtt dolgozhattok azon, hogy jobb legyél - sőt, még az étrendedet is biztosítja (LifeTilt food).

Ezt akarják a felhasználók:

- a személyes kapcsolatot - kommunikálj velük, ne legyél elérhetetlen,
- az őszinte sztorikat - lássák, hogy neked is vannak harcaid,
- inspiráció - írd le/mondd meg azt, amit mások nem tudnak megfogalmazni, inspiráld őket a saját példáddal, stb.
- tippek, trükkök - mit hogyan (esetében: étrend, edzés, stb.)

Ha nem tudod, hogy a te témádnál mi az, amit a felhasználók keresnek, vagy milyen segítségre van szükségük, kérdezd meg őket! Hívd meg őket egy kávéra, és faggasd a problémáikról, arról, hogy hol akadnak el, és mi jelentene számukra segítséget. Én például összetenném a két kezemet, ha valaki minden reggel leszállítaná nekem a napi étrendemet, amibe csupa olyan fogás kerülne, amit személyesen nekem készítettek el. Tegyük fel a blogján tudnám követni, hogy miben mi van, mit miért jó enni, tehát minden infót megkapnék ahhoz, hogy tudjam, mi történik, ha betartom a "diétát". Jó lenne, ha a saját sztorija is érdekes lenne, és úgy érezném magam minden reggel, mintha egy filmet néznék, és várnám, hogy ugyan mit tartogat még számomra - ennek köszönhetően viszont soha nem "csalnám meg", hiszen "ismerem" és szurkolok neki. Valami étrend mentor/coach dolog lehetne ez. Azt is jó lenne tudnom, hogy mik a céljai, mi az, amiben neki van segítségre szüksége, és az is jól esne, ha néha odakommentelne a képem alá, hogy milyen volt az ebéd, és hogy tegyük fel csak az én kedvemért kivették a salátából a rukkolát, mert tudják, hogy nem szeretem. Plusz, ami még izgalmas lenne, ha megmutatná azokat, akikkel dolgozik, és mondjuk az ételes dobozokra azoknak az arcát és nevét ragasztanák rá, akik előkészítették, egy e-mail címmel ellátva, hogyha bármi észrevételem van, vagy csak megköszönném a szakácsnak a mai finomságokat, megtehetem. Tudom, álomvilágban élek, de erre bitang izgalmas kommunikációt ehetne felépíteni, és egy olyan szolgáltatást adna el, ami hiánycikk. 

large_4.jpg

Amire a szponzorok vágynak:

Az egyik legizgalmasabb visszacsatolás az, amikor a márkák, amiket szeretsz melléd állnak és úgy gondolják, veled szeretnének dolgozni. Aztán láthatsz példát néha arra is, amikor egy márka, akivel az adott influencer nem is tud azonosulni megjelenik az oldalán, semmi elérés, de nyilván elég pénzt/terméket kapott azért, hogy igent mondjon. Ez a legnagyobb hiba: igent mondani valamire, amivel nem tudsz azonosulni. A másik pedig az, amikor a branded content olyan formában jelenik meg a blogon, ami felidegesíti a felhasználót, aki úgy érzi, rá akarsz tukmálni valamit.

Szerencsére egyre több márkának/ügynökségnek "jön meg az esze", és fogadják el, hogy a közösségi média teljesen más szabályok szerint működik, mint egy ELLE-ben megvásárolt B4. Azok, akik képesek haladni az evolúcióval azt mondják, hogy 

- itt a téma,
- ezek a felületek lennének fontosak számukra,
- ez lenne a cél,
- ezt tudják biztosítani cserébe,
- és döntsd el te, hogy ezt hogyan fogod kivitelezni.

Így te leszel az, aki kidolgozza a kampányt, a megjelenés menetét, az ügynökség pedig csak jóváhagyja. Semmit sem akarnak erőltetni, ugyanis tudják, személyes márkák esetén az úgysem működik. Az együttműködés végén pedig szépen benyújtod a statisztikákat, és sokaknál sajnos itt már el is dől, hogy a jövőben nem lesz több együttműködés, tekintve, hogy egyre többen vásárolnak lájkokat csak azért, hogy a nagy márkák szóba álljanak velük. Az persze már más téma, hogy a Napközi Facebook oldalán több aktivitás van, mint egy ilyen módon "felhúzott" több százezres oldalon, de bízzunk benne, hogy a nagy márkák képviselői sem hülyék.

Fontos: SOHA nem adsz el a követőidnek! Példakép vagy, felnéznek rád, ne használd ki őket. Ajándékozd meg őket azért, mert az életed részei, kommunikálj velük, adj nekik figyelmet, szervezz közös programokat velük, és amikor megtalál egy szponzor, akinek a termékét egyébként is használod és bele is illik a kommunikációdba, akkor legyél kreatív! Nyilván, tudni fogják, hogy reklám, de ha a posztokat saját sztoriként teszed ki, aminek már volt egyfajta "előjátéka" a felületeiden, el fogják fogadni.

Próbáld csak ki! Ha csak simán kiteszel egy posztot arról, hogy mennyire jó a süti a győri Patio-ban, senkit sem fog érdekelni. De ha elmeséled azt a két évet, amíg folyton a kirakat előtt csorgattad a nyáladat, mert meg akartad venni, de nem engedhetted meg magadnak.. Aztán amikor évek múlva újra ott jártál, rögtön berendeltél kettőt, hogy most aztán megkapod amiről két éven át csak álmodoztál... Aztán amikor kihozzák, és nekilátnál, az első falat után egy világ omlik össze benned, mert az a süti valójában nem is olyan, mint amilyennek elképzelted, és egyedül az eper körítés isteni rajta - dehát azt annak idején is ettél.. És itt már akár át is vezethetném arra a gondolatmenetre, hogy hányszor vágyunk valamire, ám amikor megkapjuk rájövünk, valójában nem is olyan, mint amilyennek elképzeltük, és csalódtunk? 

Valami ilyesmire gondoltam. :)

A véleményedet akarják, azért követnek. Figyelj oda arra, hogy mit teszel ki az oldaladra, legyél hiteles! Soha nem kaptam "eladtad magad" kezdetű mondatokat, ugyanis mindenki tudja, hogy ez a része a növekedésnek és a fejlődésnek, és ha azt akarják, hogy még sok poszt és könyv segítse az életüket, el kell fogadniuk, hogy néha velem töltenek egy vacsorát, esetleg az éves karma projektem kapcsán valóra vátlom az álmukat (3. éve minden tavasszal elindítom a karma projektet a blogon: az olvasók beküldik az álmukat, én valóra váltok párat, és írok róla a blogon). Ez a módja annak, hogy legyen időm az írással foglalkozni, így elfogadják, ráadásul tényleg igényesen megválogatom azt, hogy kikkel dolgozom együtt. Nekem ez a fizetésem - ahogy minden más influencernek is.

Meglévő tartalom (ami számodra fontos):

Ettől fog működni az egész. Attól, hogy van egy mag, egy középpont, ami köré építed az előbb felvázolt világot. Ehhez jó, ha van egy izgalmas sztorid/karaktered, esetleg egy olyan specialitásod, amire az embereknek szüksége van. Ha jól kialakítod azt, hogy miről szeretnéd, hogy a te kis világod szóljon, ha tudod, hogy ki vagy valójában, mi a fontos számodra, és hiteles tudsz maradni ahhoz a képhez, ahogy magadat látod, akkor könnyű lesz minden mást köré építeni. A meglévő tartalom gyakorlatilag az, ami neked érdekes, ami számodra fontos, ami a te fantáziádat izgatja, de el kell fogadnod, hogy nem foglalkozhatsz mindig csak ezzel, és érdemes felmérni a terepet azzal kapcsolatban, hogy mire vágynak a követőid.

süti beállítások módosítása